Denne side kan kun vises korrekt, hvis du er online, og siden læses ned fra sin moderside
Klassiker-hjemmesiden på Ribe KatedralskoleKlassiske fag på Ribe Katedralskole startede som en orienteringsside for eleverne på skolen omkring årtusindskiftet, men har med tiden udviklet sig til noget meget mere omfattende. Man kan på siden finde et meget stort materiale om alle sider af den antikke verden, både den romerske og den græske. Siden fortsætter med at vokse, og det er planen, at den med tiden skal kunne give svar på snart sagt ethvert spørgsmål om de gamle grækere og romere - og give dem til snart sagt hvem som helst. Man kan altså ikke længere sige, at den udelukkende er rettet mod de behov, en normal gymnasieelev har. Ikke desto mindre er målgruppen stadig skolens elever - eller elever på andre gymnasier i landet. Såvel indhold som sprog og stil er tilpasset denne målgruppe; det må evt. andre brugere finde sig i. Skolen har dog heldigvis en studieretning med klassiske sprog, og de behov, der skal imødekommes på disse sider, er derfor ganske mange.
Sidernes indhold, herunder billederne, de interaktive øvelser og oversættelserne, står til fri afbenyttelse - dog ikke til kommerciel brug i den forstand, at andre end en sides forfatter kan tjene penge eller vinde anden tilsvarende personlig fordel ved at anvende dem. Dette gælder i hvert fald, indtil andet tilkendegives ...
Uanset hvilken baggrund man har for at gå ind på disse mange sider, er man dog velkommen til at forholde sig til sidernes indhold, deres mangler og fejl såvel som deres fordele og udviklingsmuligheder. Siden har en face-book-profil, hvor der løbende gives oplysninger om udviklinger på siden, og hvor man kan meddele kritik og forslag. Hovedredaktøren bag siderne er Simon Laursen, men hele skolens klassiske lærergruppe har på forskellig måde bidraget til sidens udformning som en del af både deres individuelle og den fælles forberedelse. Siden er således i princippet betalt af Ribe Katedralskole, og det er også skolen, der betaler for sidens hosting. |
Sidst revideret 24. 9. 2015